2015. március 20., péntek

Szépségnap Kerekesszékes Hölgyeknek

Az elmúlt évtizedben egyre több olyan eseménynek lehettünk tanúi, mely jelentősen javított a fogyatékkal élők integrációján, legyen szó a munkaerőpiacról vagy társadalmi elfogadásról.
Most még egy szinttel feljebb lépve, abban szeretnénk segíteni, hogy a fogyatékkal élő nők merjék kibontakoztatni és felvállalni a nőiességüket. Számos üzletben hirdetnek különböző akciókat, de kevés az olyan helyszín, ahova kerekesszékkel akadálymentesen be lehet jutni szépülni, legyen szó kozmetikáról, fodrászatról, erre leginkább a bevásárlóközpontokban van lehetőség.

Gyakran járok a XI.kerületi Alleeban található Douglasba. Lehet többször láttátok már az ottani átalakításokról készült fotóimat. Elég jól összeismerkedtem a dolgozókkal és az üzletvezetővel, s beszélgettünk róla, mi lehet az oka annak, hogy olyan kevés kerekesszékessel találkoznak a parfümériákban? Néhányan egyszerűen félnek attól, hogy "nemodavalónak" tekintik őket egy ilyen helyen, s valószínűleg sokan gondolják úgy, hogy csak drága parfümök és kozmetikumok kaphatóak, de ez azért nem így van. Felvetettem, hogy olyan jó lenne, ha mások is megtapasztalhatnák azt, amit én egy ilyen csajos átalakítós napon, hogy csinálhatnának egy olyan napot,amire csak mozgássérült csajokat hívnánk meg (Tudni kell, hogy az átalakítós napjaik mindig tematikusak és törzsvásárló kártyások közt hirdetik meg, általában egy bizonyos értékű, levásárolható ajándékutalvány fejében). Hosszas tárgyalások eredményeképpen végül összehoztuk most péntekre, ráadásul ingyen! :)
Minden nő megérdemli azt a kényeztetést, amit egy ilyen átalakító Szépségnap nyújthat számára. Ennek szellemében a Douglas Magyarország jóvoltából 11 hölgy most ajándékba kapja ezt a fantasztikus élményt. A programon résztvevő nők az alábbi állomásokon vehetnek részt, forgórendszerben: bőrdiagnosztika, smink, fodrász, manikűr, fotózás. A program időtartama hölgyenként 2,5-3óra.

Hazánkban így eddig egyedülálló, különleges események ad otthont a Douglas parfüméria.  A kerekesszékes hölgyek átalakulásának különböző fázisai közben minden állomáson személyre szabott szépség tippeket sajátíthatnak el. A résztvevők mindkét oldalról észrevétlen közvetítik azt az érzékenyítő szemléletet, amellyel a Douglas parfüméria munkatársai mind a hétköznapokban, mind a Szépségnappal nyitnak a fogyatékkal élők felé. Reméljük, hogy ez az esemény olyan kapukat is megnyit majd, melyek eddig zárva voltak.

Életemben először próbáltam szervezni sajtót, az én ötletem volt, nem a Douglasé! a meghívót is magam írtam. Az én indíttatásom, hogy minél többen merjük felvállalni magunkat, nőiességünket kerekesszékesként is, ami természetesen nem csak sminkben nyilvánul meg, de legyünk őszinték egy ilyen alkalmi átalakítás lendíthet az önbizalmunkon és főleg a másokba vetett bizalmon! Jómagam is az alkalmi sminkelők táborába tartozom, mert napi szinten viszonylag kevés időm lenne plusz sokkal nagyobb a "wow" hatása, ha nem mindennapi. Ugyanakkor a helyes és rendszeres bőr és testápolást nagyon fontosnak tartom.


Reménykedem, ha figyelmet kap az esemény, talán más cégek is nyitnak a fogyatékkal élők felé. Ugyanakkor nagyon kevés médiát engedtünk be a rendezvényre, hogy a lányok minél jobban ellazulhassanak és átadhassák magukat a kényeztető élménynek, hiszen ezt a napot értük találtuk ki és valósítottuk meg! :)

Büszke vagyok rá, hogy közösen sikerült összehozni egy ilyen rendezvényt, külön köszönet érte Csollák-Maróti Katának és Sárkány Mártinak, valamint Rapkay Saroltának, Mező Anitának és Juraschek Móninak!



UPDATE!

Ilyenek lettünk... :)




A fotókért köszönet Szmodits Balázsnak - Balinez foto


8 megjegyzés:

  1. Számunkra is különleges és megtisztelő élmény volt. Örülök hogy ennyi kedves embert ismerhettem meg, remélem lesz még alkalmam diagnosztizálni :) a lelkes hölgyeket. Köszönettel, Mező Anita.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anita, azt hiszem mindannyiunk nevében mondhatom, hogy hasznos, új arcápolási tippekkel gazdagodtunk a bőrdiagnosztikai tanácsadásod által!
      Nagyon szépen köszönjük, a kedvességedet külön is! :)

      Törlés
  2. Bea írta:
    "Nagyon jól éreztem magam! Mindenki nagyon aranyos volt. Sokat beszélgettü​k a maníkűrös és a bőrdiagnosztikát végző lánnyal. Sok tanácsot kaptam tőlük. Különösen örültem a bőrdiaknosztikának, mert egy ideje homeopátiás készítményeket szedek, amik sokat javítottak a mozgásomon, de kíszárítják a bőrőm. Anita ennek a megoldására ajánlott egy szőlőmagolajas készítményt, amivel be is kente az arcomat. Nagyon jó érzés volt utána."

    VálaszTörlés
  3. A szépség belülről fakad. Igaz nagyon. De egy kis smink azért nem árt – gondoltam, mikor néhány hete meghívást kaptam a Douglas átalakítós szépségnapjára, amit kerekes székes csajoknak szerveztek.
    Nem vagyok valami nagy sminkelő, de mostanában gyakran eszembe jut egy gyerekkori emlék. Akkor még próbálkoztunk a járógéppel, és ha az óránként pár méteres haladási sebességemmel sikerült kitotyognom a nagytükörig, az volt a jutalmam, hogy kifesthettem magam anyám sminkcuccait használva. Talán itt gyökerezik az érzés, hogy egy jó smink az jutalom. Szóval, örömmel fogadtam a meghívást.
    Aztán már a nagy tavaszi megszépülés közepén egy elhangzott mondat erősen elgondolkoztatott. A körmömről volt szó, ami viszont mindig színes és ápolt, hála kedvenc műkörmösömnek. „Jó, hogy te legalább törődsz ilyenekkel” – így szólt a mondat.
    Nőből vagyok. Persze, hogy szeretek tetszeni. Magamnak és másoknak is. Persze, hogy törődöm a megjelenésemmel. Azért, mert történetesen kerekesszékben ülök, miért NE törődnék vele?
    Olyan téma ez, ami régi vesszőparipám.
    A szépség belülről fakad.
    Igaz. De a legelső benyomást, akármit is csinálunk, személyes találkozáskor a megjelenésünkkel szerezzük. Kerekes székesnél, akármit is csinálunk, az első, legerősebb inger maga a szék. A kocsim kereke mindig is nagyobb lesz, mint a körmöm vagy a szempillám:) Ezzel együtt nem mindegy, nagyon nem mindegy, hogy milyen kinézettel ül valaki a székben. Nem öt kiló vakolat kell, ami még színpadra is sok lenne, és nem is mindent eltakaró bizsuk. Csak egy kis optikai tuning. Mindenkiben van olyan, ami szép, ami előnyös, ami hangsúlyozható. Apróságok, amiken mégis rengeteg múlik.
    Apróságok, amik tanulhatóak.
    Tanulás volt a tegnapi szépségnap is.
    Sok szereplős tanulás.
    Azt hiszem, a szervezők és segítők, manikűrös, sminkes, fodrász és fotós is sokat tanultak. Mások vagyunk, mint a megszokott vendégeik, máshogy mozgunk, máshogy tartjuk kezünk, fejünk, lehet, hogy nagyobb kihívás velünk dolgozni – de szerintem nekik is megéri, hisz ugyanúgy örülünk a jó végeredménynek.
    Azt hiszem, mi megszépített csajok is tanultunk, a bőrtípusunkról, vagy hogy milyen szín milyen színnel kombinálva áll jól.
    És a legfontosabbak, a névtelen szereplők, akik nem is sejtették, mibe csöppentek. Az épp betévedt vásárlók. Az ő arcukat figyeltem leginkább. Hogy mennyire lepődtek meg, amikor egy drága parfümériában több kerekesszékesbe botlottak hirtelen. Szokatlan látvány. Aztán megszokták – és ez a legjobb az egészben.
    Talán egy fajta lelki peeling volt ez a nap – leszedett pár réteget a felgyülemlett előítélet-rétegekből. És jobban látszódik a szépségünk.
    Ami belülről fakad :)

    VálaszTörlés
  4. Örök érvényű mondásom: "Nem attól jó nő valaki, hogy két lábon jár!" Szerintem minden nőnek jár az, hogy megélhesse nőiességét és mindenkiben van valami szép, amit igenis meg kell mutatni a világnak.
    Évek óta imádom, ha profi sminkes sminkel és fotóznak, innentől nem is volt kérdés a hatalmas, lelkes "Igen!" amikor Andi megkeresett a lehetőséggel, hogy egy profi gárda dolgozna rajtam egy délután. Gondoltam kapok egy szép sminket és pár tanácsot, hogyan legyek szép 30 felett. :)
    De minden várakozásomat felülmúlta a tegnapi nap a Douglas-ben. Mindenki elképesztően kedves és segítőkész volt, az én lelkemnek nem csak a végeredmény volt lenyűgöző, hanem a bánásmód is. Gyönyörű körmökkel, sminkkel, hajjal távoztam és azt is tudom mit kezdjek a bőrömmel, hogy szép legyen még évekig.
    A szívemnek a legkedvesebb az a sminkeléshez használt vörös rúzs, amibe beleszerettem és be is szereztem, hódításhoz, szívem szerint még mosogatáshoz is felkenném. :)
    Összességében elvarázsolt és feltöltött a tegnap délután. Szerintem minden nőnek ki kell egyszer próbálnia milyen együtt dolgozni egy ilyen csapattal és utána gyönyörködni a végeredményben. Hiszen nekünk nőknek tudnunk kell élni a nőiességünkkel és ehhez jól jön a profi segítség!
    Köszönöm Andi! köszönöm Douglas!

    Marietta

    VálaszTörlés
  5. Amikor Andi elhívott erre a szépségnapra azonnal igent mondtam. Utána gondolkoztam el, hogy tél van, pulóver, nagykabát, minden nehéz cucc lesz rajtam, hogy fogom levenni. Hisz most nem jön velem sem a párom sem barátnőm. Ugyan Andi tud ebben segíteni, de Ő is el lesz foglalva, így mégsem tud segíteni. Kérdeztem Andit erről cseten, de épp mindketten munkában voltunk, és elszólította őt a kötelesség, így megválaszolatlan maradt ez a kérdésem. Azon a bizonyos péntek délután kicsit izgulva érkeztem a Douglasba. Azonban az első percben máris meglepetés ért. Ugyanis volt egy hölgy, aki fogadott minket és Ő megkérdezte segíthet-e levenni a kabátot. Olyan természetességgel csinálta, mintha mindig is csinálta volna.
    A következő, ami miatt aggódtam a manikűrös volt és rögtön nála kezdtem. Ugyanis a reuma miatt az én ujjaim nem mozgathatók, le vannak csontosodva egy bizonyos szögbe. Izgultam, hogy vajon hogyan tudjuk megoldani. Azonban Mónikának a szeme sem rebbent az én lemerevedett ujjaim láttán, olyan nagyon ügyesen kimanikűrözött majd kifestett gyönyörű metál pirossal, hogy hihetetlen. A párom vágja a körmöm és anyukám szokta kifesteni, aki Szolnokon lakik. Innentől kezdve nem kell megvárnom, hogy anyukám feljöjjön hozzám, mert ez miatt biztos, hogy vissza fogok járni Mónikához:)
    A bőrdiagnosztikának is nagyon örültem, mert sok gondom van a bőrömmel. Anita nem csak türelmesen bemérte, elmondta melyik részén milyen a bőröm az arcomnak, hanem még ajánlott is rá megfelelő kozmetikumokat.
    A sminket is nagyon vártam, ugyanis fizikai korlátaim miatt ugyan nem tudok sminkelni de szeretnék. Amit ott varázsoltak nekem, attól mindenki elájult:) Fantasztikus érzés volt a sok dicséret, bók, amit már ott bezsebeltem:) Miközben készült a smink, megbeszéltük, hogy ha megyek vmi olyan eseményre, ahol csini szereznék lenni, beugrok egy sminkért. :)
    Fodrászhoz, kozmetikushoz rendszeresen járok. A fodrászkodást azért vártam, hogy nem a megszokott, már ismert fodrászom készít nekem frizurát, kíváncsian vártam mit alkot nekem az én rövid hajamból. Sikerült neki is nagyon vagányat alkotni:)
    A profi fényképész pedig, aki megörökítette végeredményt ő volt a hab a tortán:)
    Nekem nem csak a külső, fizikai történések voltak fontosak. Az összes dolgozó hozzánk állása, az vmi fantasztikus volt. Olyan természetes volt minden, de mégis segítőkész. Nem vitték túlzásba a dolgokat, nem ugráltak körül, amit úúútálok. Viszont bármikor odamehettem bárkihez segítség kéréssel (pl: szemüveg levétele a sminkelésnél, füles levétele a fotóhoz, majd ezek visszarendezése) és teljesen természetes módon vették le-tették vissza.
    Én ezt IS nagyon köszönöm a Douglas dolgozóinak!!!!!!

    VálaszTörlés
  6. "Nagyon örültem a lehetőségnek. Sohasem voltam még manikűrösnél, sosem volt még kilakkozva a körmöm, nem sminkelt még profi sminkes, sőt 16 éve senki sem. Régóta kíváncsi voltam rá, mit hoznának ki a külsőmből profi szakemberek. Maximálisan elégedett voltam, sőt sokkal többet kaptam ettől a szépségnaptól, mint egy szép smink, frizura, bordó köröm és a bőrápolási tanácsok.
    Mindig úgy gondoltam, hogy a sminkelés művészet. Most azt is láthattam, hogy nagyon sok türelem, emberismeret és közvetlenség kell hozzá. Mivel a rendezvény kerekesszékeseknek szólt, végre nem arról jegyeztek meg, hogy kerekesszékben ülök. Én voltam a tetovált rocker csaj, aki amúgy meseíró és odavan a Dream Theater-ért. Mivel „eltűnt” a képből a kerekesszék és a személyiségem volt a fontos, nemcsak kaptam, adtam is.
    Még mindig úgy gondolom, hogy jobb a sminket, körmöt, frizurát profikra bízni és nem is lesz napi rutin a smink és körömlakk, viszont az is kiderült, hogy korántsem áll olyan távol tőlem, mint ahogy gondoltam, és megmutatták, hogy sokkal szebb vagyok, mint ahogy azelőtt gondoltam magamról. Hálás vagyok, hogy pár órára rock and roll királylány lehettem külsőben is, nemcsak lélekben.
    Nagyon szépen köszönöm!
    Koncz Erika meseíró"

    VálaszTörlés
  7. Kriszta írta:
    "Köszönöm, hogy ott lehettem, minden állomáson volt valami ami miatt érdemes volt elmenni. Mivel még soha nem voltam ilyenen az elején kicsit zavarban voltam, de aztán a "kezelések" során sikerült teljesen felengednem. Egyszóval fantasztikus volt, mindenki nagyon kedves és segítőkész volt... itthon mindenkinek tetszett, Levi egyesével mondta, hogy de szép vagy, de szép a kezed, meg a szemed :) "

    VálaszTörlés