2016. május 26., csütörtök

Babavárás, Gyed+rokkant járadék 2.0

Szép reggelt! :)

 
Fotó: Nagy Mihály



Szeretnék veletek megosztani egy történetet.
Bő 4 évvel ezelőtt született meg a kislányom, akivel úgy terveztem, hogy 7év folyamatos meló után otthon maradok, legalább az első két évben. Fél éves volt, amikor kiderült, hogy a GyED ütközik a rokkant járadékkal, s ha Gyeden szeretnék maradni,le kell mondanom a másik ellátásról, ami nem is az összege miatt dráma, hanem, mert így elvesztem a 90-es években megkapott  "végleges" minősítésem, s ha a Gyed után visszaszeretném kapni a rokkant járadékot munka mellett újra végig kell járnom a procedúrát (1-2 évente)és nagy valószínűséggel visszaminősítenek. Kvázi, a rendszer szerint, ha gyereket szülsz lábra álltál. Napjaim voltak dönteni, s mivel nem is voltunk túl rózsás anyagi helyzetben vissza kellett mennem, s a párom maradt otthon a kicsivel. A munkahelyem nagyon toleráns volt így 6.30-15h-ig lett az új munkaidőm, tehát előtte-utána meg tudtam szoptatni a lányom, aki a kettő közt már szilárdat is evett. Tudtam, hogy a baba a lehető legjobb kezekben van és hogy vannak mások is az én cipőmben... Ettől független nagyon igazságtalannak éreztem. Párom, aki szintén székes, ekkor lemondott a rokkantsági járadékáról, később mikor munka mellett újraigényelte "természetesen" át is minősítették... ismétlem, számunkra nem az összeg miatt fontos, hanem pl. a kerekesszék igénylés miatt.
Most, hogy hamarosan megszületik a második babánk újra neki futottam az ügynek és itt jön a lényeg! Nem mindegy az értelmezés! Néha érdemes a fejesekkel ellenkezni, megkérdőjelezni, felülvizsgáltatni... :)

Tisztelt Ügyfelünk!
2016. május 9.-én küldött tájékoztatásunk téves jogértelmezésen alapult, ezért az okozott kellemetlenségért szíves elnézését kérjük. A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény jelenleg hatályos 42/C. § (1) bekezdése b) pontja alapján, amennyiben gyermekgondozási díjra jogosultság kezdő napján pénzbeli egészségbiztosítási járulék fizetésére kötelezett, azaz biztosítottnak minősül, úgy a rokkantsági járadék folyósításának a gyermekgondozási díj mellett nincs akadálya.
Tisztelettel: Tóth Tünde
Dr. György István Kormánymegbízott megbízásából
Budapest Főváros Kormányhivatala
Egészségbiztosítási Főosztály

Egy tavaly januári esetre tudtam hivatkozni, ami egy győri kerekesszékes anyuka esete és ha ott helyesen értelmezték a rendeletet a helyi fennhatóságúak, akkor itt is úgy kell. A törvény az mindenhol törvény, egyformán kell érvényesülnie! Ugyanakkor tény, hogy bár az elején részletesen leírtam az esetemet, zsigerből sablonnal levéllel elutasítottak... csak ismételt kérésre, a fenti történettel alátámasztva vizsgálták felül 2hét alatt.

Mindezeket két okból írtam le:
1. Ne adjátok fel soha és mindig keressétek a megoldást!
2.Szeretném, ha ennek híre menne, hogy ha más hasonló helyzetben van, a nem tudás miatt ne kelljen lemondania a gyermekével tölthető időről, ami a legnagyobb kincs!

Fotó: Nagy Mihály


Egy biztos, ezek után csak azért is otthon maradok (és a fennmaradó időmben tanulni fogok)!

Legyen csodás napotok, szeretettel:

Andi***


2 megjegyzés: