Ezt posztolta ki az egyik barátnőm ma a Facebookra:
„” 20 perc - fél óra után furcsán érzem magam... 1 óra után már teljes nyugalomban várakozom tovább, mert ahova indultam, onnan már tuti elkéstem, nincs mit veszíteni... :))
Hát elgondolkodtam rajta. 2002-ben kerültem vissza újra Budapestre koleszosként, hogy a gimnázium utolsó évében ”aktív” (nem magántanuló) diák lehessek, ezzel is megkönnyítve az érettségit. Nem mintha az előző években gondom lett volna a tanulással,de félévente egymás után 3nap lenyomni a 12 tantárgyat azért zúzós volt… és be kell valljam borzasztóan vágytam már a társaságra, na meg a szerelemre is…
(a fiúk hülyék :)
Gyakorlatilag azóta vagyok hivatalosan is kerekes székes. Egyszerűen kellett az önálló élethez, egyedül eljutni A-ból B-be. Az első kocsim, amiben felkerültem egy REHAB volt, amibe ha beleültem a térdeim annyira fent voltak, hogy inkább hasonlítottam egy vajúdó kismamára, mint egy kamaszlányra… úgy is hívtuk szülőszék. Ezt a Marczira költözésemkor gyorsan rehabilitálták egy Meyrára amiben azért szebben lehet ülni és jobban is gurul. Rá 2 hónapra megkaptam a Stromot, mert úgy ítélték meg, hogy gyenge a fizikumom utcai tekerésre (és hát lássuk be, 8 éve se volt kutya az akadálymentesség) szóval immár 8 éves az én ütött-kopott „kicsi tankom”, mert ez aztán tényleg árkon-bokron átmegy. Legtöbbször akkor használom, ha tudom, hogy rövid időn belül sokfelé kell mennem, ha nagybevásárolok vagy ha tél van. De csak odakint, terepen. Hasznos jószág. Emlékszem mikor megkaptam. Van, aki napokig gyakorolja a joystick használatát mielőtt emberek közé, terepre megy vele. De hát mit nekem hovatovább 2 óra múlva már 5-ös (legmagasabb) sebességben kint vágtáztam az akkor még nagynak számító Mammut bevásárlóközpontban legjobb barátommal, Sanyival. Úgy szlalomoztam az emberek közt, mintha csak valamiféle számítógépes játékot játszanék, de soha nem ütöttem el senkit. Egyetlen dolog volt, amit első hónapokban nehezen emésztettem meg: a szép lábú, tűsarkú cipőben járó nőket. Gyűlöltem, irigyeltem őket! Ez egészen a fixációmmá vált, annak ellenére, hogy koleszba kerülésem után már az első héten lett párom, nyitott voltam, vagány, mégsem éreztem magam nőiesnek.
Talán túl sok minden volt "első" egyszerre. Rendet kellett még tenni a fejemben, lelkemben...Sokszor előfordult, hogy mentem a tömegben előttem a „lábak”, és én frászt kaptam a kopogástól, a lépések zajától. Magukra a nőkre nem is emlékszem, csak arra, hogy az ő léptüknek van hangja az enyémnek nincs… Valakik a nagyvilágban. Hülyeség, de akkor így éreztem. Aztán ezt az egész nőiesség kérdést valahogy úgy rendeztem le magamban, hogy valójában ők nem riválisok. Akiknek ők kellenek, azoknak én nem, s akinek én kellek, ők nem. Ilyen egyszerű.
Hogy visszatérjek az első „rodeózásomra” a Strommal, el kell meséljem Sanyi kedvenc sztoriját, mai napig röhög rajta! Miután minden padkát megugrattam, minden járókelőt kikerültem, sikeresen használtam a fotocellás ajtót, a liftet, kanyarodtam, tolattam, kis híján beleszaladtam egy kirakat üvegbe … na nem azért mert béna voltam, hanem mert nem vettem észre, hogy frissen volt pucolva!! Khm…
8 évvel ez előtt még ritkaság volt az alacsonypadlós jármű. A marczisok közt a legnépszerűbb a Margithídtól induló 26-os busz volt, mert az kivitt a Nyugatihoz a WestEndbe. Messze nem volt még Combino, így a villamosnak legfeljebb integethettünk a sínek mellől. Sokat gyalogoltunk, izé gurultunk. Aztán egyre több vonalon lett elszórtan alacsony padlós járat. Pl.: 1,5-2 óránként egy. Volt olyan vonal, ahol minden járatra fel lehetett szállni székkel. Ma már ott tartunk, hogy majd minden vonalon van alacsonyjárat (szétszórták a buszokat) csak épp győzd kitalálni mikor… a menetrendtől ugyanis rendesen eltérnek az időpontok.
Ehhez kapcsolódik egy esetem a több százból, de ennél már levelet írtam a BKV-nak!
„Tisztelt Ügyintéző!
Ma 2009. jan. 27-én kedd este 18.47 körül párom és én beálltunk a Lurdy- ház előtti 103-as busz megállójába (az Etele tér felé haladó irányba). Pont lekéstük abban az órában utolsó menetrend szerint kiírt Volvo, tehát alacsony padlós! járatot, de a tábla szerint a 19 óra után 10 percenként induló járatok (a 19.20-as kivételével) mind alacsonypadlósak, tehát lépcsőtlenek… azért tartom fontosnak ezt kihangsúlyozni, mert mindketten kerekes székesek vagyunk és számunkra csak a Volvo jó! Elment a 19.00-s, lépcsős, kicsit mérgelődtünk, gondoltuk járatot cseréltek, előfordul. Vártunk, jött a 19.10-es, lépcsős! Párom ekkor odament a buszvezetőhöz, hátha tud valamit, mikor jön a Volvo, mert már nagyon fáztunk. Nem tudta. Ekkor hívtam először a bkv infovonalat (06-1 258-4636) ahol sokáig nem vették fel. A tábla szerint a 19.20 nem alacsony, de már nem mertünk eljönni a megállóból, mert mi van ha mégis olyan jön!? Közben, ahogy jöttek a buszok, úgy szálltak fel mellőlünk a járó emberek minden alkalommal, mert hát nekik a lépcső nem akadály. Elment a 19.20-as is, mely vezetője szintén nem tudott semmit. Újra hívtam az infovonalat. 19.28-kor egy hölggyel sikerült beszélnem, akinek részletesen elmondtam mi a problémám és kértem, kérdezzen utána, hogy biztosra mikor jön alacsonypadlós, hiszen már több mint 40perce itt fagyoskodunk, s mégcsak be se merünk menni a plázába, mert hátha akkor jön a busz. Elmondta ugyanazt, ami a táblára van írva, erre ismét elmeséltem, hogy több mint 40perc várunk, 4lépcsős busz jött, 2 sofőrrel beszéltünk stb. Erre kérte várjak. Pár perc múlva arrogánsan beleszólt a telefonba, hogy az irányító központban, idézem „kategorikusan kijelentették", hogy a megadott menetrendszerinti időpontokban márpedig igenis Volvok indultak el! Ekkor már nagyon elszállt a türelmem: nem elég, hogy megfagyok, mert nem jön a busz, meg is hazudtolnak! Nagyon megalázó volt, hogy harmadszor is még én magyarázkodtam és idiótának néztek, amit kikérek magamnak, mert csak kerekes székes vagyok nem hülye! Miután a hölgy nem volt képes felfogni (vagy elhinni?) a problémát, letettem a telefont. A 19.30-as végre valahára tényleg alacsonypadlós volt és fel tudtunk rá szállni. Páromat is felbosszantották a történtek és látta engem mennyire bánt az egész megalázó történet, ezért 19.40-kor Ő hívta az infovonalat, ahol (milyen érdekes?) Ugyanazt a hölgyet fogta ki! Meg akarta kérdezni az iránytó központ számát, hogy felhívja őket, mégis , hogy adhatnak ki ilyen téves információnkat, azt se tudják, milyen buszok járnak?? A hölgy nem adta meg a számot és nem is kapcsolta, annyit mondott továbbítja a panaszt… Érdeklődnék megtette-e?
Nem hiszem el, hogy valaki komolyan úgy gondolja pusztán brahiból mondjuk, amit mondtuk, azaz hazudunk. Nem elég ,hogy a BKV átalakításai miatt (aminek persze jó oldalai is vannak) nagyon ki kell centiznük hova miként és mikor, mennyi várakozással juthatunk el, még az se igaz,.ami ki van írva, és ha merünk szólni, még mi vagyunk a hülyék. Ez mélységesen megalázó és igazságtalan! Nem beszélve olyan fizikai következményekről, mint a meghűlés, felfázás. Azért írtam le mindent ilyen percre pontosan, hogy Önök is visszakövethessék igazat mondtunk, ugyanis a beszélgetés előtt egy hang bemondja a hívások rögzítésre kerülnek!”
(Na jó, utólag olvasva, kissé vehemens voltam…)
Válasz:
"Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.
Őszintén sajnáljuk, hogy kellemetlenséget okoztunk Önöknek, melyért ezúton szíves elnézésüket kérjük. A félretájékoztatás miatt átélt kellemetlenség enyhítésének érdekében, engedje meg, hogy az Ügyfélszolgálat 3000 forint értékű vásárlási utalványt postázzon Önnek. Melyhez kérjük, levelezési címét megadni szíveskedjen.
Tájékoztatjuk, hogy a 2008-as Paraméterkönyv bevezetésével, a lehetőségekhez képest úgy kívántuk elosztani a rendelkezésünkre álló alacsonypadlós járműparkot, hogy minél több vonalon megjelenhessenek, ahol az infrastrukturális feltételek is biztosítottak (pl. járdasüllyesztések). Egy adott járaton annyi járművet igyekeztünk biztosítani, amennyi már alkalmas arra, hogy ésszerű várakozási időn belül igénybe vehető legyen a szolgáltatás.
2009. január 27-én a menetrendben tervezettek szerint 10 percenként indul 103-as autóbusz a Népliget M végállomásról. Az Ön által megjelölt időszakból a 18:40, 19:00, 19:10 és 19:30 órai indulások azok, amelyek alacsonypadlós járatként vannak meghirdetve. A menetrendben meghirdetett indulási időpontok azonban csak tervezett értékek, sajnos bizonyos események (pl. műszaki hiba miatt jármű hiány, késések, más rendkívüli események) miatt attól eltérések előfordulhatnak.
Bejelentése alapján részletes vizsgálatot folytattunk le, meghallgattuk az érintett munkavállalókat és a rögzített telefon- és rádióforgalmazások alapján rekonstruáltuk az eseményeket. A rendelkezésünkre álló adatokból, az érintett munkavállalók nyilatkozataiból a következőket tudtuk megállapítani. Az Ön által megjelölt napon nem volt olyan közvetlen forgalmi zavar (pl. baleset, vonalon bekövetkező műszaki meghibásodás, más fontos járat pótlása miatti járműátcsoportosítás), amely miatt a meghirdetett indulási időpontok módosítására kényszerült volna diszpécserünk. Ezért az ügyfélszolgálati munkatársunk és a központi diszpécser az elektronikus forgalmi jelentésben eltérést nem tapasztalt, a rendszer számára azt mutatta, hogy a jelzett időpontokban a menetrend szerint akadálymentes autóbuszok indulnak. A rendszerbe az adatok, előző nap 23.59 perckor generálódnak, a későbbi operatív változásokat a rendszer automatikusan nem rögzíti (manuális felvitelt igényel). A későbbi rekonstruálás során megállapítottuk, hogy a jelzett napon a 19 órakor és 19.10 órakor induló járatok lépcsős, Ikarus 280-as típusú autóbuszokkal lettek forgalomba állítva. Így 18.40 órakor és legközelebb csak 19.30 órakor indult Volvo típusú 103-as autóbusz a népligeti végállomásról. A félreértés kialakulásban közrejátszott, hogy a számítógépes rendszer a reggeli típusmódosítást nem rögzítette megfelelően, e hiba kiküszöbölése érdekében intézkedtünk.
A forgalomirányítók közvetlen kapcsolásra sajnos nincs lehetőség a zavartalan munkavégzés érdekében. Ilyenkor esti időszakban egy ügyfélszolgálatos munkatárs dolgozik, ezért fordulhatott elő, hogy ugyanazon személlyel beszéltek.
Bejelentésére tekintettel az érintett munkavállalókkal mulasztásukra és figyelmetlenségükre tekintettel ismertettük az eset körülményeit, tanulságait. Az érintett munkavállalók szóbeli figyelmeztetésben részesültek. Az ügyben érintett telephely vezetőjét írásban felkértük, hogy a napi kocsi kiadás során a bekövetkező váratlan események ellenére törekedjenek az alacsonypadlós indulásokhoz rendelt autóbuszokat biztosítani, illetve az adatokat frissíteni.
A jelenlegi alkalmazott forgalomirányító technikai rendszerünk sajnos nem alkalmas a forgalmi zavarok azonnali és automatikus felismerésére, utasaink megfelelő tájékoztatására, de már folyik cégünknél egy GPS helymeghatározás alapján működő forgalomirányítási rendszer kifejlesztése, ami a jövőben megkönnyíti a forgalmi zavarok felismerését, és hatékony beavatkozást, utasaink időben történő tájékoztatását. Ehhez hasonló rendszer üzemel a 86-os autóbusz vonalon. Amennyiben Társaságunk szándékai sikerre jutnak, a következő években műholdas forgalomirányító és utastájékoztató rendszert fogunk beszerezni, az Európai Unió fejlesztésre fordítható forrásainak elnyerése esetén.
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk. Az okozott kellemetlenségért ismételten szíves elnézését kérve, Társaságunk járművein kellemes utazást, valamint jó egészséget kívánunk Önnek és kedves párjának.
Budapest, 2009. február 23.”
Végülis korrekt válasz.
:)))) Én a mai napig gyűlölöm a magas sarkú nőket! ;)
VálaszTörlés