2013. március 25., hétfő

A szomszéd tüllje mindig zöldebb…



A hétvégém nagyon élménydúsra sikerült.
Szombat délután a fogvacogtató hideg ellenére rávettem magam és némi tekeréssel meg 1 busz+villamos megoldással ellátogattam az idei ELLE Fashion Showra, a Millenárisra.
Mikor megérkeztem, Vanda épp kint levegőzött. Lelkesen elmesélte mi történt eddig, majd ha bemegyek, mit hol találok: van kávé, parfüm, víz, Somersby…
Szépen sorba jártam mindent.

„A divat mindenkié.” 
A két napos rendezvény, filmvetítések és divatbemutatók egész sora ezzel a szlogennel és szellemiséggel a hazai esélyegyenlőség egy mérföldkövévé vált, hiszen az ép modellek mellett fogyatékkal élő modellek is bemutatták egy-egy exkluzív kollekció darabját.
A fogyatékkal élő (Down- szindrómás, hallás- vagy mozgássérült) lányok az ELLE Fashion Show 2013 kifutóján teljes egyenlőséget élvezhettek, sőt a tapsokból ítélve állíthatom, nagyobb elismerésnek örvendhettek, mint a többi mosolytalan, csontsovány modell... Büszke voltam rájuk! :)





Középen a kerekes székes lányok: Varga Kata (Miss Colours Hungary 2012 Királynő), Vasas Vanda ((Miss Colours Hungary 2013 Királynő), Molnár Marietta (Miss Colours Hungary 2012 2. udvarhölgy)
Kata adta a tőle megszokott „femme fatale”-t, Vanda kék tornádóként pördült végig a kifutón, Marietta ruhájáról pedig egy kifejezés jutott eszembe: Lady Abszint. :)
Abszint: magas alkohol tartalmú ital, hagyományos színe zöld, vagy ritkábban színtelen, ezért „a zöld tündérnek” (franciául la fée verte) is nevezik. 




Abban a szerencsében volt részem, hogy a kifutó legelejénél foglalhattam helyet Dancsielával és Fenyvesi Zolival. Mindent tökéletesen láttunk. Király Tamás bemutatójának végén az utolsó modell leugrott a színpadról, s a csokor vörös rózsát Dancsinak és nekem adta, mi kacsintással megköszöntük, s az istenien illatozó virágot „pofátlanul” megtartottuk. (A show után odajött egy nő, milyen jó nekünk, nem gondolta, hogy pont nekünk adja, ő azt hitte a fiú szétszórja majd a csokrot, s akkor ő is kap…- tévedett. Ha nem ilyen stílusban szól, talán még adtam is volna belőle.) Időközben megérkezett Betti (neki adtam rózsát), s onnantól szegény Zolinak vége volt, mert minden ruhát és modellt kíméletlenül megkritizáltunk a kifutón. De hát ilyenek vagyunk mi nők, minden elismerésem neki, hogy kibírt minket… :)
Két bemutató közt Dancsival kimentünk levegőzni, mikor is egy elegáns, kalapos úr odajött hozzánk, s úgy lepuszilt minket, hogy csak pislogtunk… közvetlenül elkezdte magyarázni, mint ezer éves barátoknak, hogy előző nap lemondta egy modell és parázott, hogy pótolja majd, de végül megoldódott. Mikor elment, kérdőn néztem Dancsira:
- Te ismered?
- Nem én… - utóbb kiderült ő volt Király Tamás.


Rózsaszálak :) - photo by Fenyvesi Zoli 

Párizsban jártunk... ;)

A nagy sztori a kék autó…
Két nappal a rendezvény előtt azt álmodtam, hogy nyertem a családnak egy kék személyautót, olyat, amibe belefér a két kerekesszék és a babakocsi (még álmomban is kombin gondolkodom). Mikor szombaton begurultam a rendezvényre megláttam! A Volvo egyik modelljével és két host fiúval lehetett fényképezkedni. Mondtam, én csak a kocsival akarok közös képet… Elmeséltem a fotós srácnak mit álmodtam, ő meg azt mondta, pont két napja fotózott egy nyereményautó átadást. Sajna nem én voltam.
Hazafelé megmenekültem a hidegtől, mert Betti és kedves párja felajánlották, hogy hazavisznek, azóta is hálás vagyok! :)


Kék Volvo


Másnap nem úsztuk meg a hideget Sanyimmal…
Pedig a tervezettől eltérően, laza 2órás csúszással elindultunk a Gardenexpora, amire még a hét közepén nyertem jegyet. Mikor nem kis bolyongás után végre megérkeztünk a Sportaréna jegypénztárához, nem találták a nevünket… teli hólyaggal és kockásra fagyva, enyhe ideglelés, végül meglett a jegy és bejutottunk a melegbe (amivel a bejutás előtt épp kifele jövő angyalhugim, Szandi bíztatott)! 
Maga a Gardenexpo kisebb csalódás volt először, de a grill bemutatók és egyéb kóstolók sokat javítottak az összképen. Különböző mézeket nyalogattunk és bio- zöld búzafűlét szürcsöltünk. Cseh János séf pl: kovászos uborkás, hideg sülpaprika-levest, majd joghurtban pácolt grillen sütött csirkemellet kínált friss salátával. Mindkettő mennyei volt!

Egy másik standnál kacsamellet és sárgarépát kóstoltunk, s megtudtuk mi az a szuvidolás (sous vide) : magyarul vákuum alatt) egy professzionális főzési metódus, amely oxigénmentes környezetben, pontos hőmérséklet-ellenőrzés mellett csökkenti az oxidációt és megnöveli a fogyaszthatóságot a baktériumok szaporodásának megakadályozása által. Az eredmény egy tökéletes állagú, ízű és minőségű étel. A 8 literes gépet akciósan 116.000 Ft-ért vásárolhatták meg az érdeklődők.
A Gardenexpo látogatói morálja nyüzsgős, és valahogy kellemetlenül feszült volt. A sok szép kerti bútort, növényt, díszburkolatot, szökőkutat, csobogót, világítást, medencét,  grill-  vagy épp sportfelszerelést látva talán túl sokan ráébredtek, hogy bőven van még hova fejlődni, s hogy a szomszéd fűje még mindig zöldebb…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése