2012. november 7., szerda

Stressz out


Áprilisban egy nagyon érdekes előadáson vettem részt, ahol a fő téma a stressz volt. Mit is nevezünk ma stressznek?
A szó eredeti jelentése: nyomás, feszültség. Mai értelemben: környezeti hatásokra az emberben létrejövő állandósult feszültség vagy tartósan fennálló idegesség.
A mai embernek számos stresszforrása van (leginkább saját maga), de azon a rendezvényen az egyik előadó – ha jól emlékszem Tonk Emil – azt mondta, hogy a feszültség nagyját az idő és a hely közötti távolság adja. Hely alatt elvégzendő feladatot is érthetünk tehát ha pl.: reggel elalszom és akár csak 15 perces csúszásba kerül is a napi teendők sora, már feszültség keletkezik, mert úgy érzem nem vagyok a megfelelő időben a megfelelő helyen ergo frusztrálódom. Én például így vagyok ezzel, ha időre megyek valahova,de az orrom előtt suhan el az alacsonypadlós busz, s míg mások vígan felszállnak a következő járatra, nekem akár fél órát, órát is kell várnom... Ebben az állapotban máshogy reagálok szituációkra, emberekre, akik az esetlegesen negatív reakcióimra szintén másképp reagálnak, és kész a láncreakció… Ez egy előre átgondolt napi terv segítségével nagyjából megelőzhető, ha pontos időhatárokat szabunk magunknak, de épp csak annyira tesszük sűrűvé a „menetrendünket”, hogy ha csúszunk is meg tudjuk bocsájtani magunknak, ezzel némi rugalmasságot csempészve a napi rutinba. A kulcsszavak tehát: a tervezés, időhatárok, megbocsájtás.

Emma Flóra születése előtti hónapban bukkantam rá az újságosnál a Pozitív Gondolkodás magazinra, azóta mindig megveszem. Nagyon hasznos, új irányokat mutató tanulmányok, hosszabb, rövidebb írások találhatók benne, szívből ajánlom mindazoknak, akik egy kicsit már szeretnének elszakadni a bulvár világtól és valami értelmesebb olvasnivalóra vágynak! A szkeptikusoknak üzenem, nem kell megijedni, nem egy újabb spirituális hókuszpókusz, de az tény, hogy csak akkor lelsz benne örömöt, ha nem előre fújjogva és direkt negatívan lapozol bele a magazinba… Ha szomorú vagy az nem baj, engem már többször felvidított, felvillanyozott! :)


A mostani számot tegnap kaptam ajándékba Sándoromtól, és nagyon megörültem neki. Elhatároztam, hogy találomra ütöm fel: Kerner Tibor – A mentőcsapat című írásánál váltak szét a lapok. Szívem szerint bemásolnám a cikket, de nem akarok szerzői jogokat vagy más hosszadalmas munkáját (mert egy jó cikk megírása kemény munka, ez saját tapasztalat) megsérteni. Úgy gondolom azonban, ha a stresszkezeléshez adott tíz tippet(a magazinban bővebben ki van fejtve, ezért is érdemes elolvasni) leírom, az még nem bánt senkit, mert a nagyját amúgy is ösztönösen alkalmazzuk! :)

1.Kontrolláld negatív érzelmeidet!
2. Tartsd magasan az energiaszintedet!
3. Bocsáss meg mindenkinek! (Senki sem elég erős, hogy a múlt, jelen, jövő problémáit cipelje!)
4. Tanulj meg lazítani! (Ha nem tudsz, írd be a napi teendők listájába! :)
5. Legyél toleráns!
6. Legyél B típusú személyiség! (Bevallom, én AB-s vagyok… ;)
7. Mértékkel használj élénkítő szereket!
8. Tartsd távol magad a stresszhordozóktól! (Ez pl.: családon belül nehezen megoldható…)
9. Alakíts ki minőségi emberi kapcsolatokat!
10. Legyenek felemelő, pozitív élményeid!

Senki sem fog megmenteni, mert a mentőcsapat TE magad vagy! Minden hozzáállás kérdése.

Ti melyeket ismeritek, alkalmazzátok?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése