2012. október 11., csütörtök

Lányok, jövők, félelmek...


- Bár a baba hormon kezelések sorozata után fogant, úgy gondolom, egy sima szülés levezetésért irreális 400.000Ft-ot elkérni!
Teljesen egyetértettem kedves taxis ismerősömmel, akit múltkor emlegettem. A lánya Péterfy Sándor utcai kórház női klinika részlegére jár vizsgálatokra. Feltűnően kedvesek és barátságosak voltak vele, a nagyapajelöltet a recepciós kávéval és teával kínálta… A kismama szépen összemelegedett az orvossal, így szerette volna, ha az vezeti majd a szülést. A Péterfy-ben nem bonyolítanak szülést, így a dokit más, jelen esetben a Bajcsy kórházba kellett volna kikérni, kedvezményesen, 400.000-ért…  és ez csak a komplikációmentes szülés levezetésének az ára. Ennyiért jó viszony ide-oda köszönik nem kérik. Igazuk van.
Sosem értettem, hogy életért és halálért miért kéne fizetni? Mindkettő a rokonságot terheli.
Bár elismerem az ember a szeretteiért mindent megadna és bármennyit… ha lenne neki.


Kék csíkosban majszolva

A tegnap éjszakánk elég nehéz volt: szegény kicsikém többször felriadt, sírt, nyöszörgött. Erős a gyanúm, hogy fent is készül kibújni a fogacskája, mert tegnap nagyon bő nyállal rágta a hiper-szuper cukormentes babapiskótát… Fél kettőkor 39 fokos láza volt, így a lázcsillapító mellett, soron kívül szopizott is kicsit, régebben mintha azt mondták volna, hogy az anyatej lázcsillapító hatású. Nem tudom, hogy az vagy a gyógyszer, de használt. Hajnalban már egész vidám volt! :)


Hajnalban álmosan, de már vidáman
Múlt szombaton, mikor kettesben maradtunk Annával kicsit, anyai dolgokról és félelmekről beszélgettünk. Anna szinte a várandósság első pillanatától mellettünk volt érzelmi értelemben és elég jól ismerte és kezelte a lelkivilágomat. Tudta, azt is hogy összerezzentem mikor megtudtam, hogy lány lesz. Féltem, félek. Nem az elejétől, nem a baba vagy az ovis korszaktól, hanem a későbbitől… Minden tőlem telhetőt megteszek majd mégis, tartok tőle, hogy hiába neveljük mi „Jókislánynak”, a mai iskolás és gyerektársadalomnak (hát még az akkorinak) hihetetlen formáló és befolyásoló ereje van, sokszor nem jó irányba. Tisztelet a kivételnek, de a mai 10-13éves kislányok hihetetlenül fejlettek és ki is pakolják magukat. Én nem szeretném, hogy a lányom ilyen „ribizligizi” legyen! Aztán persze csodálkozik, ha az idősebb pasasok nyálcsorgatva gerjednek rá, szélsőséges esetben megerőszakolják …. Van ismerősöm aki, úgy hitte jó viszonnyal, sok beszélgetéssel „kontrolálja” a lányát, normális ruhába küldte iskolába, aztán a kislány a mosdóban átöltözött és kisminkelte magát. Ha nem így tenné kiközösítenék. A mai gyerekek egy némelyike olyan kütyükkel, telefonokkal mászkál, amit én nem engedhetek meg magamnak, ha a másiknak nem olyan van kicikizik. Egyenes út a kiközösítéshez, önértékelési zavarokhoz, anorexia-bulémia-drog-alkohol problémanégyszöghöz.




A felmérések szerint a magyar 16 évesek 31 százaléka cigarettázik.
Bár az utóbbi években a serdülőkorú dohányosok száma nem emelkedett jelentősen, ám a 13 év alatti napi cigarettahasználók száma nő, és közöttük egyre több a lány.

Emlékszem nyáron még Fanni mesélte, az ő osztályában (7-esek) rajta és a barátnőjén kívül mindenki bagózik... Szomorú adat.

A cigiről önmagában is megvan a véleményem, meg azokról is, akik kisírják a szemüket, hogy nincs pénzük kajára, fűtésre, vagy cipőre, de a napi egy, két, három doboz 700! forintos cigit megveszik...

Visszatérve, ha egy lányt megerőszakolnak, az egy életen át tartó „seb”.
- Egy fiúval mi történhet max. megverik… de feláll, dühösebb lesz, eljár edzeni és legközelebb visszaüt. Erősebb lesz tőle.  – mondtam. Anna a fejét csóválta, majd „megnyugtatott”:
- Kár ezen görcsölni, a negatív gondolatok csak bevonzzák a rosszat. Jól mondtad semmit nem tehetsz, a lányod mindenbe bele fog mászni, mindent kipróbál majd. Te csak annyit tehetsz, hogy végignézed és mindenek ellenére mindig mellette állsz, biztosítod neki a nyugodt családi hátteret (ez nem azt jelenti, hogy nem osztod ki, ha kell) és kialakítod azt a bizalmi viszonyt, hogy bármekkora baromságot csinált is, el merje neked mondani. Így tudsz majd segíteni. Öltözködésben pedig mutass példát, s remélhetőleg kialakul benne a jóizlés.
Hát ennyiben maradtunk.

3 megjegyzés:

  1. Ez így igaz. Nálunk az apja azzal jött, hogy viszi a lányát karate edzésre. Végtére is önvédelem már nem csak fiuknak van. Minden anya megálmodja, hogy az ő kicsikéjének milyennek kell lennie. Persze nem olyan lesz. Amibe bele tudok szólni,bele szólok. Amibe nem abba nem. Siketként pont ez e legnehezebb, ha például idegen dumál a lányodnak és nem érted miről beszélnek elviszed vagy udvariasan vigyorogsz, közbe meg kiderül akitől elhajtottad az kedves akart lenni, akinek meg vigyorogtál az meg aberrált dumát nyomott. Semmit nem tudsz tenni a külső hatások ellen. Max. ha rájössz, hogy valami rosszat követ, leülsz vele és elmondod a saját verziódat. Ilyesmibe követelni tök felesleges, pont a leírtak miatt (pl. átöltözés, bár megjegyzem a szülő itt hibás, ha a gyerek erről nem beszél vele)
    Aztán ha rossz útra tér, majd a saját tapasztalatai lesznek az igazi tanuló percei. Amúgy a jó kislány magaviselet nem elég az aberrált világgal szemben, sőt az védtelené is teszi. Vegyük például az én lányomat. Puszta megjelenése 0-99-ig megállítja a férfiakat bámulásra. Ilyenkor sikítoznék, hogy ocsmány pedofil banda. Igen sajnos a lányokat valóban jobban féltik, de én lányra is vágytam. Igaz fiús temperamentummal kaptam. Épp most olvastam valahol, hogy a szülök a gyerekeiktől azt a magatartást kapják vissza amit anno ő adott gyerekként a szüleinek. Ha ez igaz (márpedig eddig valóban azt adta a lányom amit én anno) akkor máris nem aggódom. :))

    VálaszTörlés
  2. Lányos anyuka vagyok, szóval megértelek, hasonlókat érzek én is, de igyekszem még nem ennyire előre gondolni a jövőbe, hanem élvezni a gyerekkor perceit kislányommal. Bár tényleg nem jó abba belegondolni, h én miket kamuztam a szüleimnek, ittam bulikon stb... Főleg tudom, a mai világ még veszélyesebb... Egy biztos! A legfontosabb, h a lányod mindig azt érezze, hogy ha bármi hülyeséget/őrültséget csinál, Te mindig mellette vagy, Rád mindig számíthat, Hozzád mindig hazajöhet!
    Puszi!
    (Anikó voltam, csak tudod, ez a blogos nevem, automatikusan ezen írja a kommenteket nekem a blogspot)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Koalány ismertem már a blogneved! Csevi kicsit megnyugtattál... de csak kicsit! :)
      Ha Mima az én temperametumomat örökli talán nem lesz baj ;)

      Törlés