2012. október 2., kedd

Üknagyapám, a liliputi hegedűművész

A "Simi, simi.... hajcihő" bejegyzésben már ígértem, hát most bővebben írok róla. :)

Az üknagyapám, Stefan Klotzl, az 1800 évek vége felé született. Az 1910-es évektől egy német cirkuszi társulatban, a Zeynards Liliputaner - Truppe-ban dolgozott, liliputi hegedűművész volt. Akkoriban a termete miatt csak a cirkuszban mutathatta meg a tehetségét. A családi legenda szerint szerelembe esett egy kolléganőjével (Estella?), aki kötéltáncosnő volt, ám a hölgy egy végzetes mellélépés következtében a kötélről alázuhanva életét vesztette. 
Sok évvel később üknagyapám feleségül vette az átlagos termetű Laib Jozefinát, az üknagymamámat. Házasságuk inkább érdek, mint érzelem alapú volt, mégis született egy lányuk: Elizabeth. Stefan és Jozefina házassága válásba fulladt, Elizabeth az anyjánál maradt. Jozefina később újra megházasodott, s új férje nevére vette a dédinagymamámat  így magyarosítva lett a neve Erzsébetre. Új apukája ellenére, haláláig féltve őrizte a Stefantól (itthon Pistinek becézték) kapott leveleket és képeket. Ezeket a fotókat és képeslapokat kértem el a nagymamámtól - aki Elizabeth legkisebb lánya - és az utókornak megőrizve digitalizáltam őket.

  

Stefan Klotzl - balról a harmadik

Stefan Klotzl - jobbról az első

Stefan Klotzl - 1915


Ezeket a képeket már az interneten találtuk, mivel sajnos nem tudok németül bővebb információkra nem bukkantam a társulattal kapcsolatban...

Stefan Klotzl - balról a negyedik



Tegnap messziről (mert elég porhanyósak már) megmutogattam a képeket Emmának, aki széles mosollyal és hangos hümmögéssel "köszöntötte" ük-üknagyapját. :)

Nem tudom mi az oka, de valahogy különös ereje van ezeknek a képeknek és büszke vagyok az üknagyapámra!




2 megjegyzés:

  1. Meghatóan gyönyörű es orulok h te betudod mutatni az uk nagypapadat.Sajnos nekem se tortenetem se fotom nincs rola,de hiszem ,hogy jo ember volt:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek a képek, köszönöm, hogy megosztottad velünk:)

    VálaszTörlés