2012. október 17., szerda

6x6 galiba - taxis kalandok


Tegnap napközben többször elromlott mindkét lift otthon. Mire este hazaértem, csak a kis lift üzemelt világítás nélkül… Mondtuk is Anyuval minek nekünk vidámpark! Estére végképp nem működött egyik lift sem, ma reggel fél 9-re javították meg...

Tegnap a 6*6 szívatott meg:
16.53-kor autót kértem, nem tudták eladni a címet, azt mondták visszahívnak...
17.17-kor már én hívtam újra, hogy még mindig nincs autó? "Ja, de, de...13perc..." ok.
17.41-kor újrahívtam...(férfi)"Öööööööö, nem tudom, utána nézek... 2-3perc, de ha valami van értesítjük..." ja.
17.50 megint hívom (nő) "5-6perc és érkezik a kolléga..." - na itt szakadt el a cérna... Elegem volt abból, hogy így szórakoznak velem és eső ide-oda fűt-fát mondanak,de amikor kellene maguktól nem szólnak vissza, hogy "hé, ne várd a mélygarázsban feleslegesen az autót!". A lányom meg otthon vár, mert apja ugyebár mégse tudja megszoptatni...

Nagyon érett részemről egy levél az etikásnak, de nem akartam, hogy az öregen csattanjon az ostor, aki végül értem jött. Elmesélte, hogy eredetileg ő vette fel 13 percre a címet, csak a Petőfi hídon baleset miatt elakadt. Beszólt a központba,ott mondták, hogy nem baj, azért csak jöjjön, mert más úgyse vállal engem, ők meg majd addig nyugtatgatnak... Ha ilyen a nyugtatás, nem akarom tudni, milyen az idegesítés! A kisöreg egyébként jófej. Pár éve leminősítették az autóját, már nem számít kombinak, de mivel tudja, hogy így is befér a kerekesszék összecsukva, ha teheti bevállal engem.

Sok-sok éve járok már taxival az őszi-téli szezonban, szerencsére a munkahelyem fizeti. Mi tagadás, külön blogot vagy akár könyvet is írhatnék a taxis kalandjaimról!


A 6x6-nál sofőrrel szinte sosem volt problémám, sőt inkább pozitív tapasztalataim vannak. A legkedvesebb taxisaim, mint Mr.69, a kisöreg, a nagypapajelölt vagy a sármos mercis (sajnos átadta az autóját) mindig nagyon normálisak és segítőkészek velem. A probléma a központban van: hol a telefonosokkal, hol a diszpécserekkel (vagy a köztük lévő kommunikációval?). Igaz, tisztelet a kivételnek!
Előfordult, hogy nem kaptam elsőre autót és azt mondták visszahívnak. 40perc elteltével kissé számon kérő hangon hív a telefonos: „A kollega már 20perce lent várja a mélygarázsban…” Kérdem én, honnan kellett volna tudnom? Mulasztás. Nekem se jó és a taxisnak se, mert ennyi idő alatt több fuvart bonyolíthatott volna.

A 6x6 előtt a Rádió (ma 7x7) taxival állt szerződésben a cég. Na ott a diszpécserekkel nem volt baj, ellenben a sofőrökkel. Azért ott is voltak kedvenc taxisaim pl.: Erika és Gyuri, akikkel egész baráti viszonyuk lett egy időben.Néha azonban egészen extrém esetek fordultak elő.

Volt pl.: egy sofőr, aki külsőre – isten nyugosztalja – tiszta Zámbó Jimmy, az autója viszont tiszta Győzike: az üléstől a műszerfalig minden csupa zebramintás sose mosott műszőrmével borítva, itt-ott néhány műanyag Elvissel és rózsafüzérrel megspékelve… A taxis módszeresen illuminált volt és nem a szerelemtől részegült meg, a taxióra pedig igen egyénileg mért.

Aztán ott van az a sofőr, aki egyszer hazaérkezve azt merte mondani, nem muszáj készpénzben, lehet természetben is fizetni… jó a humorérzékem, de nem ennyire!

Egy másik sofőr anno a Müpa főbejáratához állt. Akkoriban még csak az egyik oldalon volt lejtős, a másikon lépcsős, amin az induláskor saját legnagyobb meglepetésére totál gázzal lehajtott. Azt hittem leszakad a kocsi alja és minimum a Dunába kötünk ki…

Ja és ne felejtsem ki a sorból azt a taxist, aki agyvérzésből épült fel, de az egyik oldalán kissé merev maradt, és a cég kegyelem fuvarokat pl.: engem adott neki, de olyan koordinációs problémákkal küzdött, hogy a mélygarázsból feljövet nem talált irányba és nekiment a padkának, hasonló okokból a Lágymányosi hídon majdnem karamboloztunk… Szintén ő volt az, aki addig feszegette a kerekesszékem a kérésem ellenére, míg eltört a szinte pótolhatatlan oldaltámasza. Még elnézést sem kért. 

Őket mind letiltottam. Ez azt jelenti, hogy ugyan nem kapnak büntetést, de többé nem vehetik fel a rendelésem. Sose akartam senkinek anyagi kárt okozni, de a saját érdekeimet is képviselnem kellett.
Akadtak persze emellett szemetes autók vagy olyan büdös, ápolatlan sofőrök, hogy én egész úton lógattam ki a fejem az ablakon, mint Colombo kutyája…


Érdekes dolgok ezek. Minden esetre nem bánom, hogy gyalog mentem szülni…




1 megjegyzés:

  1. Írj taxis blogot. Betegre röhögtem magam! Tudom, hogy neked kín, de leírva egy kabaré. :)

    VálaszTörlés